Kantoorgebouw te huur Donau 34, 2491 BA Den Haag – begane grond, 1e en 2e verdieping
Bedrijventerrein Forepark ligt aan het knooppunt Ypenburg (A4 en A12). Door deze ligging is het één van de aantrekkelijkste locaties en vestigingsmogelijkheden in de regio. Het westelijke deel bestaat voornamelijk uit kantoorontwikkelingen, waar het oosten van het terrein meer een bedrijfsmatig karakter heeft. Naast diverse autodealers zoals o.a. BMW, Volvo en de Volkswagengroep, heeft ook voetbalclub ADO Den Haag een prominente plaats gevonden op het Forepark. Bedrijven en organisaties zoals Cendris, Fire Control, Kone Liften, Sligro, TNT Post en De Persgroep maken het tot een zeer zakelijke en representatieve omgeving.
Het object (bouwjaar 1991-2000) is aan de ringweg van het Forepark gelegen, waarmee het directe ontsluiting heeft tot de rijkswegen A4 / A12 / A13. Daarnaast ligt het om de hoek van de Sijtwendetunnel (N14) Dit tunnelstelsel verbindt de A4 met de N44/A44 richting Scheveningen en maakt onderdeel uit van de Noordelijke Randweg Haagse Regio (NORAH).
Tevens ligt het kantoorgebouw pal naast een halte van RandstadRail. RandstadRail lijn 3 en 4 verbindt Den Haag CS via NS Station Voorburg, het Forepark met NS Station Zoetermeer.
Omschrijving kantoorgebouw
Het betreft een multifunctioneel kantoorgebouw van totaal circa 3.385 m2 v.v.o. gelegen op een zeer prominente plek aan de entree van het Forepark, met reclamemogelijkheid richting de Rijksweg A-4. Voor verhuur is beschikbaar de begane grond (kantoorruimte circa 856,9 m² v.v.o., kantineruimte circa 181,5 m² v.v.o., magazijn / opslag: circa 147,2 m² v.v.o.), de 1e (kantoorruimte circa 414,6 m² v.v.o.) en de 2e (kantoorruimte circa 615,9 m² v.v.o.) verdieping, totaal groot circa 2.216 m2 v.v.o. Een deel van de begane grond is van oorsprong gebouwd als showroomruimte en doet thans gedeeltelijk dienst als bedrijfsrestaurant, ontmoetingsruimte en vergadercentrum.
Op eigen afgesloten terrein zijn circa 60 parkeerplaatsen beschikbaar, waarvan in overleg met verhuurder zelfs een elektrische laadmogelijkheid.
Huurprijs
– Huurprijs kantoorruimte: € 130,– per m² per jaar, te vermeerderen met BTW.
– Huurprijs parkeren: € 650,- per plaats per jaar, te vermeerderen met BTW.
– Verhuurder wenst te opteren voor BTW belaste verhuur. Indien niet geopteerd kan worden voor BTW belaste verhuur, zal de huurprijs met een nader te bepalen bedrag worden verhoogd.
– Huurbetaling per maand vooruit door middel van een automatische incasso.
– Jaarlijkse indexering voor het eerst één jaar na huuringangsdatum op basis van de Consumenten Prijs Index (CPI) Alle Huishoudens (2015=100) samengesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek.
– Bankgarantie ter hoogte van drie maanden huur bij huur inclusief servicekosten en BTW.
– Standaard R.O.Z. contract.
– Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd.
– De kosten van gas, water en elektra zijn niet bij de huurprijs inbegrepen. Deze kosten dienen door huurder rechtstreeks aan de desbetreffende nutsinstellingen te worden voldaan.
Bijkomende kosten
– Servicekosten: € 35,- per m² per jaar, te vermeerderen met BTW, op voorschotbasis en op basis van jaarlijkse nacalculatie.
– Leveringen en diensten: onderhoud installaties (CV/koeling-, luchtbehandeling-, noodstroom-, inbraak- en brandmeldinstallatie), buitenterrein inclusief groenvoorziening, glazenwasser buitenzijde gebouw, eventuele gemeentelijke heffingen ten behoeve van gebruiker, gas-, water- en elektraverbruik inclusief vastrecht, vuilafvoer, overig klein onderhoud algemene ruimten, het zorgdragen voor openings- (07.30 uur) en sluitrondes (19.00 uur) op maandag tot en met vrijdag met uitzondering van erkende feestdagen, het beheer en onderhoud van toegangscontrolesysteem;
– Administratiekosten ad. 5%.
– Per kalenderkwartaal vooruit te voldoen.
Condities
– Huurperiode: 5 jaar + 5 optiejaren.
– De kantoorruimte zal turn-key worden opgeleverd in huidige hoogwaardig afgebouwde staat, derhalve inclusief o.a: beveiligde entreedeur, receptiebalie, vergaderkamers voorzien van verplaatsbare wanden, showroom / bedrijfsrestaurant voorzien van bedrijfskeuken met alle mogelijke apparatuur, systeemplafonds gedeeltelijk voorzien van LED-verlichtingsarmaturen en voorzien van bewegingsmelder, huidige scheidingswanden geplaatst onder plafond waardoor indeelbaarheid optimaal is, toiletruimten op iedere verdieping, douche en mindervaliden toilet, pantry op iedere verdieping voorzien van vaatwasser + close-in boiler + koelkast, personenlift, huidige vloerbedekking, intercom / deuropener, kabelgoten voorzien van CAT5e bekabeling, alarm / beveiligingssysteem met keycardsysteem, brandmeldinstallatie + brandslanghaspels + slow-ups etc., radiatoren met thermostaatkranen, te openen ramen met aanwezige raambekleding, topkoeling / airconditioning, centrale serverruimte met aircosysteem, leveranciersingang achterzijde, camerabeveiliging, fietsenstalling, glazenwasinstallatie.
– Indien gewenst kan de ruimte gemeubileerd worden opgeleverd.
– Opzegtermijn: 12 maanden voor expiratiedatum.
– Aanvaarding: in overleg.
Duurzaamheid
– Certificering: ED+.
– Zonnepanelen: nee.
– LED-verlichting: deels.
– Warmtepomp-installatie: nee.
– Energielabel: onbekend.